Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.06.2012 10:54 - Установени несъответствия между английския и българския текст на Директива 2002/91/ЕС за енергийните характеристики на сградите, водещи до наложителна промяна н
Автор: enen Категория: Бизнес   
Прочетен: 2363 Коментари: 0 Гласове:
2



НА ВНИМАНИЕТО НА   ПРЕЗИДЕНТА НА Р БЪЛГАРИЯ Г-Н РОСЕН ПЛЕВНЕЛИЕВ   ПРЕДСЕДАТЕЛЯ НА НАРОДНОТО СЪБРАНИЕ Г-ЖА ЦЕЦКА ЦАЧЕВА   МИНИСТЪР – ПРЕДСЕДАТЕЛЯ НА Р БЪЛГАРИЯ Г-Н БОЙКО БОРИСОВ   Копие: НАЧАЛНИК НА КАБИНЕТА НА МИНИСТЪР ПРЕДСЕДАТЕЛЯ Г-ЖА БЪЧВАРОВА   МИНИСТЪРА НА ВЪНШНИТЕ РАБОТИ Г-Н НИКОЛАЙ МЛАДЕНОВ   МИНИСТЪРА НА МРРБ Г-ЖА ЛИЛЯНА ПАВЛОВА   МИНИСТЪРА НА МИЕТ Г-Н Д.ДОБРЕВ   МИНИСТЪРА ПО УПРАВЛЕНИЕ НА СРЕДСТВАТА ОТ ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ Г-Н Т.ДОНЧЕВ   ОМБУДСМАНА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ Г-Н К.ПЕНЧЕВ   ПРЕДСЕДАТЕЛИТЕ НА ПОЛИТИЧЕСКИТЕ СИЛИ   МЕДИИТЕ       ОТВОРЕНО ПИСМО   ОТ ВАЛЕНТИНА УЗУНОВА ПРЕДСЕДАТЕЛ НА АСОЦИАЦИЯ ВИСОКОТЕХНОЛОГИЧНИ ЕНЕРГИЙНИ СИСТЕМИ БЪЛГАРИЯ   ОТНОСНО: Установени от нас несъответствия между английския и българския текст на Директива 2002/91/ЕС за енергийните характеристики на сградите, водещи до нанасяне на вреди на български граждани и институции по отношение правото им да получават точна, надеждна, вярна и компетентна информация за реалното енергопотребление на сградите, които обитават, чрез изготвянето по прозрачен и независим начин на енергийни обследвания в т.ч. предписване на мерки за енергийна ефективност, издаване на сертификати за енергийните характеристики, изпълнението на предписаните мерки в т.ч. финансирането им и т.н...     УВАЖАЕМИ ДАМИ И ГОСПОДА,        След безрезултатното многократно поставяне на въпроса пред всички български институции през изминалите няколко години, за установени от нас несъответствия между английския и българския текст на Директива 2002/91/ЕС за енергийните характеристики на сградите, обновена под номер 2010/31/ЕС, се обърнахме към Европейската комисия. Нашата молба беше заведена по № СНАР(2011)0222 от 25 юли 2011. В отговор получихме потвърждение от Европейската Комисия, Генерална дирекция „Енергетика” /прилагам копие на част от текста/ на нашите констатации за несъответствията в преводите на двете директиви, като ни уведомяват, че е започнала процедура по отстраняването на грешките и последващото публикуване на коригираните текстове. На основание същата процедура, отговорните служби в Европейския съвет са направили необходимите поправки и в Официалния вестник на Съюза – брой 8311/12 същите са публикувани по отношение на Директива 2010/31/ЕС /прилагам копие/, която предстои да се транспонира в националното ни законодателство до м. юли 2012 г. и е преработена версия на Директива 2002/91/ЕС.   Мотивите ни за изисканите корекции в преводите бяха, че сгрешените преводи в т.ч. редактираните текстове от българските институции на Директива 2002/91/ЕС, са довели до създаването на не съответстваща на същата Директива нормативна уредба, касаеща „подобряването на енергийните характеристики на сградите” и „енергийната ефективност”, а именно Закона за енергийната ефективност и подзаконовите му актове, Закона за устройство на територията, Наредба № 5 за техническите паспорти на строежите и т.н.. Създадената по този начин нормативна база пряко нанася вреда на българските граждани и институции по отношение на правото им да получават точна, надеждна, вярна и компетентна информация за реалното енергопотребление на сградите, които обитават, чрез изготвянето по прозрачен и независим начин на енергийни обследвания в т.ч. предписване на мерки за енергийна ефективност, издаване на сертификати за енергийните характеристики, изпълнението на предписаните мерки в т.ч. финансирането им и т.н... / Приложение №1/   Въпреки нашето настояване за преработка на нормативната база за енергийна ефективност и енергийните характеристики на сградите на основание чл.5 ал.4, чл.116 от Конституцията на Република България и чл.15 от Закона за нормативните актове, подобна не се извърши, а се въведоха допълнителни текстове в Закони и подзаконови актове, водещи до неизпълнение на Директива 2002/91/ЕС и свързаната с нея Директива 2006/32/ ЕС за крайното потребление на енергия. Това създаде почва за предпоставки за злоупотреба с бюджетни и европейски средства, подвеждане на публични органи, физически и юридически лица, Допусна се в редица проекти държавната администрация и общините да толерират обявяването на обществени поръчки противоречащи на Директива 2002/91/ЕС и свързаната с нея Директива 2006/32/ ЕС. Всички сигнали, които подавахме оставаха без внимание и взимане на съответните управленски решения. Цялата порочна практика за усвояването на средства за енергийна ефективност изградена върху противоречивата нормативна база, не съответстваща на добрите европейски практики и норми се пренася /вече е пренесена/ в настоящия момент и при създаването и изпълнението на проекта за „Подкрепа за енергийна ефективност в многофамилните жилищни сгради” на МРРБ, който проект е от особен обществен интерес.         Уважаеми Дами и Господа,   Молим на основание гореизложеното и във връзка с изпълнението на политиката за енергийна ефективност на Европейския съюз и Република България, като приоритетна: 1.     Незабавно да се предприемат законодателни промени на Закона за енергийната ефективност, Закона за устройство на територията и промени на подзаконовите нормативните актове, касаещи тези два закона с цел правилното транспониране на Директиви  2002/91/ЕС и 2010/31/ЕС, особено в частта касаеща извършването на енергийни одити /обследвания –бел.бг/, сертифициране на сгради, предоставяне на сертификатите за енергийни характеристики на сградите при продажба или отдаване под наем на съответните обекти .   2.     Молим спешно да се дадат разпореждания за незабавната промяна на текстовете в Наредба №5 за техническите паспорти на строежите, касаещи издаването на енергийните паспорти от строителния надзор или от техническите ръководители на строежите. Съществуващите текстове на същата Наредба да се променят, като се предвиди енергийните паспорти за ново строителство /сертификати според текстовете в горните Директиви/ да се издават от вписаните в регистъра на АУЕР лица. До промяна на въпросната наредба да се дадат указания за изпълнението на Директиви 2002/91/ЕС по силата чл.5 ал.4, чл.116 от Конституцията на Република България и чл.15 от Закона за нормативните актове.   3.     Молим за спешно преразглеждане на проекта за „Подкрепа за енергийна ефективност в многофамилните жилищни сгради” на МРРБ, който проект е от особен обществен интерес с цел недопускане усвояването на европейски и бюджетни средства чрез процедури противоречащи на европейските норми.     Предлагаме на вниманието на Премиера, на Лидерите на политическите сили и на Председателя на Народното събрание, да се постигне политически консенсус и да бъде създаден ПОД ЕГИДАТА НА ПРЕМИЕРА   НАЦИОНАЛЕН КОНСУЛТАТИВЕН СЪВЕТ ЗА КОНТРОЛ ВЪРХУ ПОЛИТИКАТА ЗА ЕНЕРГИЙНА ЕФЕКТИВНОСТ.   Виждането ни е, че този съвет е крайно необходим за България. В него предлагаме да се включат със свои експерти всички политически сили представени в настоящия и предходния парламент. Би трябвало да са поканени като членове без право на глас всички бивши директори на Агенцията за енергийна ефективност /АУЕР/. Всяка политическа сила да има право на един глас при взимане на решения и решенията да се взимат с консенсус. Целта на съвета е да инициира, в съответствие на приетите общоевропейски актове, общонационални политики за енергийна ефективност в сградите и промишлените системи в т.ч. законодателни инициативи и предложения за промяна в нормативната база, контрол по изпълнението на тези политики. Заседанията на съвета да бъдат открете и да се отразяват от медиите в страната. Политиката за енергийна ефективност е многопластова и многосекторна. Обхваща цялото население и е от особен обществен интерес. В конкретната ситуация в страната Агенцията за устойчиво енергийно развитие като част от МИЕТ, не може да е неутрален орган следящ изпълнението на политиката за енергийна ефективност и съответно коректор на тази политика по ред административни причини. Необходимо е Премиерът и Политическите сили да имат пряк поглед върху тази политика. В заключение ще добавя, че дейностите свързани с изпълнението на политиката за енергийна ефективност са обвързани с разходването на огромни средства от оперативните програми на ЕС и от бюджета от една страна а от друга са обект на схеми за злоупотреба със средства и корупционни практики.   Имаме готовност за провеждането на срещи по горепоставените въпроси и предложения.   За допълнителна информация по гореизложеното и уточняващи въпроси моля да се обръщате на тел. 0877378778 и ел.адрес aves_eo@abv.bg, както и на адрес 1510 София, ж.к. Хаджи Димитър бл.138 вх.Б ет.6 Асоциация Високотехнологични енергийни системи - България.   С УВАЖЕНИЕ   ВАЛЕНТИНА УЗУНОВА   Председател на АВЕС БГ



Гласувай:
2


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: enen
Категория: Бизнес
Прочетен: 121224
Постинги: 32
Коментари: 9
Гласове: 26
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930